Arbetsintervju

Telefonintervjuven igår bestod mestadels av "Godkänner du att Arbetsförmedlingen får handligarna du skickat oss, så kommer dem att kalla dig till en första intervju?"

Så idag begav jag mig till AMS i Gimo där Birgitta väntade mig. Var inte så nervös då jag visste att AMS skulle sköta intervjun, och inte G4s, företaget som söker skyddsvakter. Återigen hade det varit många sökande så därför fick Arbetsförmedlingen rycka in för att sköta 12 intervjuer, med frågor från G4s.

Intervjun gick bra, hon var så trevlig så! Fick göra ett test först på 13 minuter som mest likna
Magnus och Brasses barnprogram med tävlingen "Vad ska bort?"  Och i bokhyllan står en elefant, giraff, tiger och en boll, och när Brasse gissar helt tokigt utbrister Magnus"Fel, Fel,Fel!"  Ja, sådana fråger var det just och lite talföljder man skulle räkna ut.

Men vissa frågor som ställdes fick man ju tänka lite på och de var kanske inte bästa svaren man fick ur sig ibland. Men men, första arbetsintervjun avklarad, och de är ett steg längre. Om jag nu går vidare efter det här så blir jag kallad till en andra intervju i Gävle hos företaget.

Ringde och kollade upp lite om hästtjejen som sökte personlig assistent. När jag läste den annonsen lät det bra, vikariat tills maj på 80% och hon ägde själv en häst och bodde utanför Uppsala. Men hon sökte dock efter någon i älder 23-30, och när jag frågade om hennes ålder, vilket var 19, så förstod jag att hon nog inte ville ha någon jämngammal. Så chansen minskade där radikalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0