AVSLAG

Att vara arbetssökande är ibland inte det lättaste. Inte när man går in på den mer privata mailen med tre nya mail i inkorgen. Det är inte så de ska vara, ett svar i brevlådan, för det bådar inte gott.

"...tyvärr har vi valt att gå vidare med några andra i antagningsprocessen"  Likadant står det i varje mailen jag får tillbaka.

*Avlag Hööks
*Avlsag Stadium
*Avslag Citymail (fått dubbla avslag bara för de skulle vara på den säkra sidan, första för 1½ månad sedan)

...
och så åter avslag från Rackartyg som sökte 4-5 medarbetare i deras butik och fick runt 300 sökande. Hur i #/&%¤  ska man då ha en chans om de hittar 10 bra kandidater i de hundra första!?


Neäj, Funderar verkligen på om det är dags att bege sig till arbetsförmedligen, slänga upp listan på alla jobb jag sökt och fråga vad jag ska göra för att få jobb!

Fast kan ju erkänna att jag gjort ett avslag av mig själv, blev kallad till intervju som jag först tacka ja till, men sa sedan nej. Jobbet i sig var väl helt ok, men arbetsområdet är ett av de värsta i Uppsala. Så tack men nej tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0