Himmel vilken pannkaka!

Vilken vecka det var förra veckan! Var tvungen att hämta lite luft denna vecka för att komma ner i varv igen.

Förra lördagen blev det fullt upp med pesonalfest. Ojoj oj säger jag! Om jag nämner att vi spelade fotboll inomhus, brottning, grädde, sopkvast och ett par trasiga glasögon kan man bara säga att det var en fest i sig. Kul var det! Själv var jag som en papparazzi, men spar nog bilderna för mig själv=P

Söndagen var tung att gå upp och jobba klockan 8. Tur är nog att butiken inte öppnar förrens 10 på söndagar. Men jag klarade mig fram hela dagen på Frukt&Grönt och tränade skivstång på kvällen.

Måndag, och åter tillbaka på Frukt&Grönt på ICA. Skulle ha slutat 2 denna dag och hade planerat att åka in till stan för att söka lite jobb, men fick dagen utdragen ända till 6, så blev bara CV och personligt brev-skrivande som avslut för dagen.

Tisdag blev jag uppringd från dagis, var bara upp, äta frukost och göra mig klar på 15 min innan jag var tvungen att gå till bussen. Blev inge stan denna dag heller som jag tänkt. Klockan 2 sedan jobbade jag kvällen ut på ICA.

Onsdag blev en heldag på ICA 9-18. Kvällen ägna jag mig åt jobbansökan.

Tordag, min egentliga lediga dag, gick åt till att söka jobb. Var till Arlanda där de hade en rekryteringsmässa. Inget vidare utbud men gick runt där och delade ut Cv och brev till dem företag som inte krävde att man måste vara 21 eller 23 år.  Väl tillbaka i Uppsala blev det mera jobbsök hos butiker jag visste sökte tjjänster.

Fredag blev jag vikariefrökan för åk 1 på Olandssolan. Höll i idrottslektion, rastvakt, fruktstund, bokläsning, mattesaga och lunch tillsammans med dem innan sista timmen som blev fritt.
Därefter var det bara att gå ner till ICA och jobba de resisterande timmarna till dem stängde. Denna dag blev det jobb från 8-20.

Lördag var jag tillbaka på ICA mellan 8-14. Därefter blev bara hem och byta om på 10 min, blev upphämtad av Lizas mamma och in till stan för att kolla på när Liza spela innebandy match. var kul att se=) därefter blev det hem till Gimo, en timmes avstigning för att äta mat, på bussen igen mot Öregrund då vi skulle till Jespers lya, Jockes kompis. Blev något glas vin, prat och musik innan vi var tvugna att ta den sista bussen hem vid 10.

Söndag och både jag och älsklingen var lediga. Riktigt, riktigt skönt! Låg och morna oss lite, hyrde en film och bara tog det lugnt. Sedan började vi sätta igång med lite projekt, vägghylleuppsättning och Schablonblommor på väggen. Men det gick inge bra för oss, hållen i väggen blev inge bra och blommorna bara ramlade ner då väggen inte var slät. Så vi kom ingenstans med vardagsrummet denna dag, bara surare miner. Så begav oss till Gimo marknad iställe och kikade lite på vad som fanns.

Denna vecka har varit betydligt lugnare'
Måndag ledig
tisdag fritidsfröken
onsdag ICA
Torsdag ICA
Idag- verkar bli ledig. Men jobbar hela helgen på Frukt&Grönt, så då kan jag unna mig och vara ledig. Men man vet aldrig om det är någon som ringer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0