Köttbulle

I tisdags när jag var klar med alla idrottlektioner för dagen och var på väg hem från skolan gick jag förbi ett par småkillar vid en liknande gungställning av något slag. Tre killar sitter på ställningen medans en annan sitter vid sandlådans kant  med pinne i handen och hojtar ;

"Du kallar inte mig det där!"

"Köttbulle! Köttbulle! Köttbulle!"
retas en av de andra killarna..

"Men killar, ni är väl snälla mot varandra?" kommer jag in i bilden med.
"Ni kallar väl inte varndra något den andre inte tycker om?"

"Jo han säger köttbulle till honom och då säger han att han ska peta ur ögat på han och döda honom så att vi får lite kött och potatis till mat"
säger då en annan kille.

Ungarna var inte mer än 4-5 år och säger något sådan. usch... det är läskigt!
Vad svarar man på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0