Pepparkaksdeg

När den första julmusten rulla förbi i kassan där jag satt, kunde jag inte motstå frestelsen av jul! Det låg ju nämligen pepparkaksdeg i mejerikylen som bara väntade på mig. Och med tanken på att jag inte ätit sådan pepparkaksdeg på två år. så kunde jag ju inte låta bli. Jomensan, blev ingen riktig pepparkasdeg förra året, då det inte finns i butikshyllorna i USA. Eller jo visst finns det, bakmix med pepparkakspulver, som värkligen smaka blä! Det var nog den vidrigaste degen jag smakat!  Men trots det smakade dom som riktiga pepparkakor efter besöket i ugnen.

Men är det inte tjusningen med att baka pepparkakor att äta av degen! Det är ju det som är själva grejen.

Fast jag tycker ju att julesakerna borde förbjudas att säljas före december. Vad är tjusningen med att köpa glögg, pepparkakor och julmust nu? Nej, nog allt kan man börja i December lagom till advent. Och inte som IKEA där julsakerna snart är dränkta av damm innan dem blir köpta.



Hjärtat mitt bakar med ungarna. Och Alexandra förstod snabbt vitsen med att smaka degen, så se inte så sur ut älskling, det är ju det som är hela tjusningen=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Alexandra är ju verkligen hemsk, hon kan ju inte låta bli sötsaker! Men med tanke på mor hennes och relationen till diet coke så vet vi ju kanske var det kommer ifrån, haha! :)

Hoppas allt är bra gumsan!

2008-10-29 @ 22:04:52
URL: http://annahjort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0