Tempoboll

Jajjamen, idrottslärare idag igen!

Dagen började med den godaste frukosten på länge! Nybakta, varma frallor som jag och Jocke hade förberett kvällen innan så det var bara att sätta på ugnen och in med dem, och vips så var frukosten klar. Men det allra bästa var att vakna upp och jag hade fortfarande sällskap kvar i sängen, som annars stiger upp 5 på morgonen och lämnar mig i min ensamhet. Så det var en underbar känsla att ha morgonen tillsammans med nybakat bröd.

Sedan var det bara dags att ge sig iväg mot Olandsskolan för en timmes idrottslektion. Körde även doppboll där som uppvärmning, blivit som standard nu=) Därefter fick de välja på pingis, fotboll och badminton.

Fick ju även ett telefonsamtal innan den goda frukosten, då även Tunaskolan var i behov av idrottsvikarie. Så när jag var klar med första lektionen var det bara att ta bilen till nästa och där hade jag två till lektioner med 8or och 6-7er. Där körde vi tempoboll, min favorit!

Fick höra av lärarna att det var en av eleverna som hade sagt att jag såg fräsch ut. Haha, då började de andra lärarna att undra hur de såg ut... Själv tycker jag inte att jag var så särskilt fräsch, gick runt i mjukisbyxor och tröja, omålad och bara lite fondation för att dölja lite skönhetsfläckar, håret enkelt uppsatt och en lugg som jag inte hann göra nått med som delade sig på två och var allmänt jobbig.

När jag var klar i tuna var jag åter i bilden igen mot nästa destination: ICA. Så blev tre jobbställen idag och en trött Mikaela. Efter jobbet var det ingen rast och ingen vila, var bara hem och byta om och bege sig på farbrors 50 års kalas.

Jag är nog som mamman min, gillar att vara på många ställen och ha många bollar i luften=)
                                                                                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0