JAG DUGER!

Inte trodde jag att det skulle var såååå svårt... Att fixa ett jobb när man kom hem. Visserligen hoppa jag på jobb direkt 4 dagar efter jag kom hem, 2 veckors sommarjobb på hederliga ICA. Men sedan tog bestämt jobb slut men lyckades få ihop några dagar efter det så det har väl inte varit någon panik liksom. Men dagarna visade sig sina till slut, en vecka med endast ett pass och ytterligare en vecka med noll jobb, inte på ICA i alla fall.

Som tur var fick jag rycka in som lärarvikarie och ha idrott med 8 och 9 åringar. Blev uppring 8 på morgonen i onsdags, 8.07 la jag på. Kom på att jag måste hinna med 8.10 bussen för att hinna hem och hämta bilen då jag sov i Gimo. Fort som fasiken slängde jag på mig kläderna och 8.10 stod jag utanför ytterdörren och vred om låset. Sedan var det marathonlöpning till bussen som jag lyckligtvis hann med, dock med andan i halsgropen.
Var riktigt riktigt roligt att göra någonting annat och med barn för den delen.

Dagarna efter låg man som på spänn i sängen vid 8 och bara väntade på att någon skulle ringa... men ingen som gjorde det. Typiskt!

 Två veckor, två jobbpass... Lagom småtrist med andra ord. Annars hade det varit skönt att vara ledig, men inte när det är på obestämd tid.

Sedan kommer en vecka då bara jobben löper in,.. Måndag, tisdag onsdag. Kunde även få torsdag fredag med, men ska unna mig att träffa vänner så då får jobbet vara. Är ändå supernöjd med det jag hittils fått, har ju även söndagen med som räknas som två, då det är 100% o.b. Smaskens!

Och tro inte att jag inte sökt jobb, för det har jag för banne mig! Som en galning skulle jag vilja påstå. 45 jobb på två månader, plus 10 jobbsök jag gjorde idag då jag tog en sväng till Gränby Centrum och gick och dela ut CV hejvillt.
En del är spontana, men mestadels tjänster de söks. Cafébiträde, kassapersonal, barnskötare, butiksmedarbetare, lunchpersonal o.s.v. Men när det blir avslag från dagis och kassa blir jag frågesam. Det är ju något jag kan, något jag har  bäst erfarenhet av, men nej, det hjälps inte.



Står i alla fall på dagis och skola vikarielista, så det är något i alla fall.

Häs har man slitit och sommarjobbat ändå från sommaren 2003. Inte en enda sommar har jag inte jobbat. Men vad hjälper det?

Men snart är det jul , någon borde vilja ha mig då. Eller?

Kommentarer
Postat av: H

det är inte lätt när det är svårt! dock dyker det nog upp något så småningom ska du se..

2008-09-24 @ 14:33:51
Postat av: J

Klart du duger, du är bäst :)

2008-09-26 @ 16:34:59
Postat av: bina

Det är sjukt svårt att få arbete i dagens samhälle!

2008-09-28 @ 11:33:47
URL: http://doodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0