ToppenHelg

Helgen som var, var en sådan där topp tio helg. Då är det så underbart att vara hemma och få vara med, med allting som betyder något för en, sådant man inte behöver sakna på mils avstånd. Jag var där, jag missade inte det. Allting värdefullt inklämt på en och samma helg.

Fredagen blev mys med hjärtat, även om han var en sjukling för tillfället. Mysig filmkväll med lite snask till. Varmt och gosigt, kan ju inte bli bättre.

Lördag åkte hela familjen till Skyttorp där väran kusin skulle ha namngivelse. Hela kusinskaran var samlad och bevittnade när Isa fick sin fot doppad i champage. Sedan blev det sång, bullar och tårta som fick stå för lunchen. Lekte runt med kusinerna innan det var dags att åka några timmar senare, än har jag inte blivit trött på barn.


Var upp och visade mamma, pappa och mormor Jockes lya en snabbis innan Martina kom över. Då var det nämligen dags att hälla upp i martiniglasen(vin) och byta från kalaskläder till något mer festligt. Vi skulle ju nämligen till Malins hej då fest, som åker till New York på måndag, som Au pair.  Varifrån kan hon ha fått de ifrån??
Blev god smaklig tacomat, plingande musik, knepig frågetävling, en hel del prat och umgänge med underbara människor. Alla var där, till och med jag=)

Blev alldeles för sent för min del, men det har jag väl bara mig själv att skylla. Skulle ju upp och jobba dagen efter, så i säng vid halv 4 och upp 7 var bara alltför bedårande. Ändå kändes det bara så bra att jobba, hade hand om favoritavdelningen frukt och grönt, 100% ob och man får vara glad för dem dagar man får och vara rädda om dem. Något jag har lärt mig är att inte ta jobb för givet.

Som avslut på denna underbara helg blev den som den inleddes. Mys med hjärtat, dock mycket tröttare, men lika underbart att bli ompysslad i en gosig famn.


Over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0