Gårdagen

Har kommit underfund med att lediga dagar betyder värdefull tid. De senaste 3-4 veckorna har jag endast var ledig 1 dag i veckan, förra veckan blev det dock två plus en sjukdag.

Tog vara på gårdagen med diverse hushållssysslor som tvätt, matlagning och plock, påsken blev nerpackad i kartong och så. Tog även flertal promander för att njuta av solstrålarna, en tillsammans med Sabina- massa prat och vi drömde oss bort till värmen, för inte fanns det någon sådan i luften här igår. Sedan åkte jag hem för att umgås med mina favorithundar, en långpromenad till stallet med dem för att hälsa på Liza, Dante(häst) och Quatro(kanin).

F&S värd var jag med på kvällen på ett bas-pass, har fått en ny vattenflaska av dem med, inte helt tokigt.

Sedan satte jag igång med att baka bröd när jag kom hem 9 på kvällen, hittade ett av mina favoritrecept som mamma brukar baka, långpannbröd med rårörda lingon, ekologiska lingon med för den delen blev det.

Om jag inte hade blivit inringd i morse för jobb så hade jag hunnit tagit bild på det, men får bli en annan gång. För nu ligger det redan i frysen.

Så en bra ledig dag är lika med glimpter av hjärtevänner, bak, matlag, städ och motion. Skulle gärna ha suttit mig ner i soffan och kollat klart på en film jag börjat på, men finns inte ens i min värld. För man vet aldrig när man blir ledig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0