Skolstart

Då var registreringen avklarad, och första mötet med mina blivande klasskamrater. Jag skulle nog ljuga om jag sa att det bara var jag som var nervös.

Sammanlagt var vi 84 st som ska läsa tillsammans detta första år, på ett program/kurs som inte funnits på kartan förrut. Helt nystartat, hälsopromotion med två inriktningar- idrottsvetenskap och kostvetenskap. Det som förvåna mig mest att det var så lite killar där, en 10 stycken bland alla dessa tjejer. 

Det hölls inspirerande tal av studierektorer och före detta studenter som läst just kost och friskvård, som det hette förrut, framtills igår=) Det bjöds på världens godaste soppa till lunch! Sedan var det aktiviteter med lekar innan dagen var slut. Fast på tisdag börjar de riktiga lekarna i 2½ vecka framåt, nollning!

För en gång skull längtar jag till den dag man längtar allra minst till, måndag. Då åker kollegeblock, penna och sudd fram, och det hela tar sin start. Hälsa och kost är trots allt mitt favoritämne, fasten jag har haft min tveksamhet på det på senaste. Med tanke på att min träning och matintresse har vart i en svacka sista delen av våren och sommaren, så har där även en osäkerhet smygit sig fram. Min matlagningsnivå har legat på omelett, vilket är långt ifrån normalt för att vara jag. Dom senaste veckorna vågar jag väl inte ens nämna.

Så detta är nog vad jag behöver, en nystart. Komma igång med träningen, så faller matbiten på plats sen av sig själv.

Detta kommer bli bra!


Kommentarer
Postat av: Vilsen student

Vad är det för skillnad på dietist och hälsopromotionsprogrammet med inriktning kost? :O Skulle du kunna hjälpa mig att svara på den frågan?

2010-07-16 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0