Sweet home

Hemma igen hos hjärtat. Borta bra men hos hjärtat bäst=)

Efter två dagar i kungliga huvudstaden á la studentliv har jag lärt mig följande:

* Man har så tråkigt som student att man samlar på kapsyler
* Man börjar dricka klockan ett.... på dagen!
* Kapsylerna fungerar som underhåll, pricka ett glas vettja, men inte fel!
* Man tävlar till och med i capsing som det heter
* Minst två tjejer har i uppdrag att hångla upp varandra och så några killar med som variation, annars blir det inge skoj
* Man har bestutsångest gällande festkläder, lösning heter en enfärgad overall
* Märken är status, dock ej Gucci, Prada, Dolce, Armani osv.
* Man har slut på frågor i "jag har aldrig" leken
* Man snor saker, men viktigt att inte sno fel saker
* Man sitter ofta
* Man är lagom sliten till när helgen börjar
* Man kallar sig själv nörd, dum i huvudet
* Man får vara med nakenchock, fast man börjar undra om man behöver kikare
* Kortleken och öl är studentens bästa vänner
* Man lär sig bli alkolist, om man redan inte är

Jag tror jag fick med allt! Så här har ni Martina liv! Thihi.. Kuliga dagar med tjejerna i alla fall. Bilder kommer senare.


_________________________________________________________________________
Lördag: Jobbar på ICA, sedan ska jag och Jocke på inflyttningsfest hos en plugarkompis till honom. Temat är grönt, vilket satt mig på jakt efter min gröna klänning ute i förrådet, i en sommarlåda, i väntan på bättre tider.


Kommentarer
Postat av: martina

hahha underbart! hoppas du inte är alltför chockad så du vågar komma hit igen...:P

2009-02-22 @ 14:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0