Vikarie hela veckan

Halva veckan är avklarad, tur är väl det, för jag är ju inte egentligen utbildad till lärare! Förstår ingen hur svårt det kan vara? Och nej, jag kommer aldrig vilja bli lärare heller. Jag ska bli kostpedagog! (eller något liknande)

I alla fall så har jag fått rycka in istället för en lärare vars hörsel är nedsatt då hon blir förkyld eller vad det nu är.  Har hand om 4-5an, med en del springiga och pratiga killar i. Lyssnar dem inte tjatar man och då blir det för mycket gnäll på att man är en tjatmorsa. Skicka hem jobbuppgifter som hemläxa idag med en, så får se om det blir någon bättring imorgon. Ska försöka mig på ett annat system att lösa problemet imorgon annars.

Fast ibland går det ju bra, och att eleverna har någon där som hjälper dem i stället för att vara utan lärare. Ibland vill jag bara vara som en bläckfisk med 8 armar.  Alla sliter och drar i en, inte bara elever utan flera jobb som ICA, Caliptus och Vallonskolan. Nej, kloning skulle inte vara så tokig=)

Nästa vecka blir det tillbaka till ICA, fasten skolan fråga om jag kunde vara kvar nästa hela vecka med. Men först till kvarn är vad som gäller hos mig... Att ha 4 jobb är väl inte så tokigt, men ibland tär det på en, ibland är det skönt att kunna variera sig.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Mickan din gamla halvkombvio!! HJaha japp ta det lugnt som jag brukar säga!! Jajahahaha jappp!! Puss puss

2009-02-07 @ 02:07:03
URL: http://oskariustankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0