Bildfröken

Tillbaka till skolan, tillbaka till bildsalen... men denna gång bakom katedern.

Fick rycka in som vikarie på Olandsskolan idag, åt min gamla bildlärare som jag haft, som var hemma med sjukt barn.
Hade inte hört någonting från skolan på hela december, så kul att de ringde igen. =)

Men dock visste jag inte att det var åk 6-9 jag skulle ha. Kom dit med ett leende på läpparna när jag såg ungar ute och lekte som jag kände igen från fritids, de ungarna är så söta. Därefter klampade 8or in i klassrummet 20 min över 8, inte alls så söta.

De är verkligen i den där ålder då man bara sitter. 2 tjejer satt i en hel timme och gjorde ingenting, medans jag tala om för dem vad de skulle göra, visade dem, förklara, var på dem en hel del, men förjäves. Det jag inte fattar är vad som ska var så svårt.

Andra lektionen klumpa 7or in genom dörren. Den här gången var det killar som klaga på att de inte hade någon bild, och måste leta på DATORN såklart! Sen var det en annan som fjanta omkring med en mask på huvudet som han hittat, så han slängde jag ut lite innan lektionen skulle sluta.

Fast med 6orna var det inga problem, de var så söta så! 9orna likaså, fast det blev mkt prat om gymnasieval och så, så fick ju berätta lite för vissa vad jag gick o så. Hade jag fått välja idag hade jag inte gått den linje jag gått, fast jag ångrar ju det inte heller.

Nej, det är inte alls samma sak att vara motsatta roll i ett klassrum, jag kände mig som en jävla morsa som sa åt ungarna att städa upp och göra si och så. Att vara vikarie är ju tufft i sig med när man inte vet någons namn eller hur de brukar bete sig och när de vet att de aldrig mer kanske ska ha en igen. Nej, lycka till Oskar med alla härliga ungar! Lärare är inget för mig i alla fall, men lite kul att prova på=)

Sedan när jag var klar på skolan var det bara att bege mig till ICA och jobba 15-20.15 där. Så fullt upp idag!

Imorgon ska jag till Coop Extra där jag ska dema Skivad Salami från GÖL. Omväxlande jobb är alltid bra=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0