Göl Korv/Pölser vs. Frödinges Ostkaka

Stod och demade varmkorv, röd hot dog pölser och Wienerpölser på Coop i Östhammar igår. Brevid mig stod en annan demo som bjöd på ostkaka. Konkurrens av högsta grad skulle jag kalla det!
 
Mina korvar gillade verkligen inte ostkakan. För vem ville äta korv efter ha ätit ostkaka med sylt och grädde till!? Fick verkligen vara på hugget om först på kunderna. Men vissa ville inte smaka båda sakerna, då blev det ostkakan som föll de flesta i smaken.

Fick även stå vid kylboxarna längst ner i butiken, frös om mina små fossingar och resten av kroppen, och för det andra vek alla kunder av verkade det som, för inte många som passerade ibland.

Det stora positiva i det hela var att jag hade någon att prata med hela tiden=) Tiden har nog aldrig gått så snabbt på Coop förrut. Sedan kan man även prata om olika kunder som kommer, som en gubbe, som vill berätta historier. "Vill ni höra en gullig historia?" Så fick vi höra vad som var skillnaden mellan en arab och en tunna full av arsenik (svar: tunnan). Senare på kvällen var han åter tillbaka, men ingen av oss ville höra någon gullig sak då! Hahah...

Hade turen att lunchade med Linda (arbetskollega från ICA, också demare ibland). Blev god räcksoppa på Adas Café. Mycket trevlig, kunde beklaga oss lite på kunder och min konkurrens.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0