Jag som trodde våren var på väg

Ibland blåser det kallt, speciellt när man är ute och springer. Tackade nej till jobb idag då jag tycker att jag förtjänar en ledig dag denna vecka, går inte att jobba 7 dagar i veckan, eller jo, men inte i två veckor i rad. Träningen kommer då i kläm, när jobb dyker upp, och så behöver jag sitta och kolla på utbildningar inför hösten, innan det är för sent att anmäla sig.

I alla fall blev det en springtur med killen, han är en bra puschning när det är tungt. Annars är musik ett bra knep, favoritlåten på hög volum som pulserar ut i kroppen.

Så nu har jag gjort egen pytt i panna, smarrigt! Hitta på persilja i frysen, och det blev en toppsmak. När jag stod där vid spisen och kasta en blick ut fick jag syn på snöflingor som blåste vågrätt förbi fönstret. Det toksnöa ute ju, för i andra stund avta och sedan snöa på igen.

Och jag som köpte mig en vårfin gul blomma i söndags för att få lite vårkänsla! Pyttsan heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0