Kalla den Mr. Mörkhyad

Är det inte så att hemlagat är allra allra godast? Som tisdagskvällsfika bestämde jag mig för att göra Chokladsemla till mig och Joakim, i väntan på att han skulle komma hem. Jag som hade varit dukig med att dansa tyckte jag kunde få unna mig något gott.

Med Måns Selmerlövs schlagerhit på radion, rörde jag till en smet samtidigt jag gjorde lite dancemoves i köket, fick till en brun bulldeg, vispgrädde vispades och nötcream fick stå för mandelmassan. Inte varje dag man står och gör egna semlor heller, sämeldebut av högsta grad.
 


Åhh, Voilá! Så blev resultatet!

Fast måste erkänna... Blev både lyckat och mindre lyckat. Den såg ju bra ut, men smaken blev ett mja från min sida. Hade förväntan att överträffa mig själv med att lyckas få till ännu godare semlor än dem man kan köpa. Nej nej.. Fast hjärtat verkade tycka om den, eller om det är så att han har ett jäkla bra pokerface =P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0