Män som hatar kvinnor

"Lisbeth Salanderär en ung egensinnig tjej med ett mörkt förflutet. Hon är en enastående researcher och en av landets främsta hackers.

Den grävande journalisten Mikael Blomkvist har precis blivit dömd till fängelse för förtal när Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill ge honom ett annorlunda uppdrag.

Lisbeth och Mikaels vägar möts och tillsammans gräver de djupt i familjen Vangers förflutna där de möter en mörkare och blodigare historia än någon av dem kunnat ana."




Vilken bra bio! Var nu i kväll och såg den med mamma, pappa, syster och Joakim. Var bättre än vad jag hade väntat mig, riktigt bra faktiskt. Skådespelaren Noomi Rapace som hade rollen Lisbeth var rysligt bra. Mamma och pappa som har läst boken saknade ju en hel del händelser, men så är det ju med film. Var även så med Ps. I love you som jag först läste boken, och såg den senare på film. I den filmen hade de till och med gjort om en del saker. Så kan man ju inte göra.



Sist jag var på bio med la familia var nog för flera år sedan, Adam och Eva- tonårsvariation om jag inte minns fel! Första bion i uppsala minns jag i alla fall säkert, det var 101 dalematinerna .
 
Fast sedan har jag och syster vart på många bios i Alunda när vi var små,  då pappa var själva biomaskinisten där. Tummen upp för pappa! Inte alls så tokigt, vilken förtur man hade då egentligen. Minns att jag såg Lilla spöket Casper där, från vilken film jag lärde mig ett litet knep. Nämligen att knyta ihop skosnören. Pappa var den som var min försökskanin, då han satt på möte och jag hade tråkigt . Satt under bordet och pyssla och trixade! Stupfall stavades resultatet. Thihi... Fast det gick bra, han gjorde inte illa sig! 6 år var jag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0