Måndagsbarn

Vaknade lite över 8 och trodde då att jag skulle få vara ledig då ingen hade ringt på telefon när jag klev upp vid halv 9. Men där hade jag fel, då jag kort därpå blev uppringd av Hammarskolan och fick rycka in (i vanliga fall ringer de 8.03). Var i klass 2A jag fick vara vikare i, där Sabinas lillasyster går=) Gick bra det, fast det ska jag alltid finnas en bråkstake i klassen, vilket inte var ett undantag i denna klass. Skulle man får binda fast barn skulle jag nog ha gjort det!

Kvällen ägna jag åt ett besök på Favoptic där jag gjorde en synundersökning. Med tanke på att jag vet att jag hade svårigheter att göra synprovet för det Kalifornska körkortet, då jag även hade svårt att säga vissa bokstäver på engelska, eller snarare komma på hur man säger dem. Min värdpappa hjälpte mig med uttalandet av Z, vilket senare dök upp någon rad ner igen, men denna gång såg jag den bara suddigt. Som b och p var lättare att se med pinnen som pekade upp eller ner, men lilla z blev bara en kletig gröt. Så fick jag hjälp av min värpappa som sa att de tidigare ju sagt hur jag uttala den, då jag stod och klura på vad jag skulle gissa på eller söga att jag inte såg, och då fick jag verkligen en "aha-upplevelse" då jag inte ens kunnat gissa var det var hur mycket jag än hade försökt. Finns ju ändå en del att gissa på, 28 om jag inte minns fel=P

Och på senare tid har jag stört mig på synen, märkt att jag inte ser klart på långt håll, inte mycket men ändå. Synundersökningen jag gjorde till svenska körkortet för 3 år sedan snart, hade jag en hafsig utläning till optiker som bara verka vilja få det understökat och dåliga förklaringar. Kunde inte vara mer missnöjd med bemötandet. "Det hjälper inte att du tuggar tuggumi"(med utlänsk brytning).

Så drog mig i kragen idag och jag är lite närsynt, så nu ska jag få glasögon, med mera styrka i vänster och mindre i högre, att använda på föreläsningar, bilkörning och vid andra tillfällen då det behövs. Låter lovade för alla kommande föreläsningar i höst.


Kommentarer
Postat av: biiiinan

du är FABULOUS micks

2009-03-16 @ 22:30:18
URL: http://bbina.blogg.se/
Postat av: Oskar

Hoho, välkommen i klubben Mickan! :D

Nu är vi båda närsynta och ser sämre på vänster öga... Nog för att jag är blind utan mina schyssta brillor, men jag behöver inte ha glasögon för att köra bil :P Kram på de

2009-03-19 @ 16:20:45
URL: http://oskariustankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0