Tisdag med en hängläpp

Ibland stöter man på motgångar, två stycken för mycket för min del idag. Fick först veta att jag inte kommer höja mig i Engelska B, så avbröt den prövningen. Har alltså betalat 500 kr för 4 bortkastade timmar. Wihu!

Den andra saken var att jag fick höra av min chef att det var en kund som hade ringt och klagat på att hon hade fått dåligt bemötande i kassan när hon var och handlade i söndags. Var inte mindre än lilla mig som satt där i kassan då. Det kunde jag inte tro! Men den där tanten var dum i huvudet, inte bara för mig, utan även för chefen med. Hon ville nämligen ha mera pengar tillbaka från kycklingen hon hade lämnat tillbaka, som kronfågeln har återkallat. Då påstår hon att hon betalat mer än det hon fick av mig, men streckkoden gick in på 24 kr så som priset var med. Snacka om en tant som inte ger sig!Fast det blev chefens problem, även om hon fick det förklarat flera gånger om att allt var rätt betalt. Satkärring!

Hur kan det vara så att kunden får vara hur otrevlig som helst, medan en själv bara måste bita ihop och fejka det där leendet och vara artig trots allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0