Frödinge Mintchokladtårta


Idag ska jag stå på Coop Extra Östhammar och bjuda på tårtakalas,  självaste mintnyheten från Frödinge. Den låter ju väldigt god, hasselnötsbottnar med mintlager imellan och chokladlager ovanpå.

Det kommer defenitiv bli en roligare sak att dema, och föhoppningsvis kan sälja bra till Mors dag nu på söndag. Jag har ju fått mina uppgiter och försäljningsargument av Caliptus, som ser ut så här idag.

Kom ihåg att Coop Extra fyller år och då kan det vara roligt att göra det lite extra fint runt aktivitetsplatsen.

Dekorera med blommor om möjligt och hämta ut en vit duk från butiken och använd den under demon.

Be butiken att skriva ut en vit skylt med röd text: "Coop Extra fyller 5 år och bjuder idag alla våra kunder på Frödinge Tårta".

Du ska även exponera samtliga produkter i sortimentet på bordet. För mer info om produkten, Läs bifogad fil.


Försäljningsargument:

* Smakar jättegott och är bra / bekvämt att ha i frysen om man får besök.

* Lätt att ta fram och tina upp ( i rumstemperatur ca 1 timme ).

* Det går utmärkt att dela Mintchokladtårtan fryst om man bara vill ha en bit eller två.

* Det finns alltid något / någon att fira.

* Prisvärd dessert.

Tydligen har frödinge tänkt sig att denna produkt är mer "ungdomlig". Upp till bevis säger väl jag=) Tror den kan locka både äldre och yngre idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0