Jobbuppdrag

Jajamen, här ska man hoppa i jobbkläderna igen, en aning snabbare än jag trott! Det är inte så att jag har varit så flitig att jag redan vart ute och sökt jobb här, utan att jag bara blivit omplacerad från östhammar/uppsala regionen till Göteborgstrakten i stället på Caliptus som jag jobbat hos sedan förra hösten ett par gånger i månaden.

Så nu ska jag ut och dema igen! Min nya kontaktperson ringde mig igår och så vips hade jag tre arbetsdagar i kalendern=)  Med start nu på Lördag! Som tur slipper jag kockrocken som fortfarande är för stor på mig, och så slipper jag stå och laga någon mat att bjuda på eller skära upp, då det jag ska "bjuda" på är Wella Shampoo. Lite tråkigt å andra sidan när kunder bara ska klämma och lukta, men nu kan jag ju ha håret utsläppt och bara spraya det med kopiös glansspray så jag kan likna wellaprudukt;)

Är faktiskt en utmaning att fånga vissa kunders intressen, det gäller att läsa av vilka som "bara smakar", och de som köper. Ibland känns detta jobb som en sån där tele2 försäljare på gatan som jagar kunder, vilket även många tror också att vi står där för att luras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0