Två sidor upp

Efter att ha läst igenom PowerPoints på 54 sidor om endokronologi vid fysisk aktivitet tyckte jag att det var lika bra att sätta igång alla dessa hormoner


Adrenalin
Noradrenalin
Adrenokortikotropt hormon (ACTH)
Kortisol
Betaendorfiner
Tillväxthormon
Renin
Testosteron
Sköldkörtelhormon
Gastrointestinala hormoner
Glukagon
Insulin



Så det blev att prova på ett nytt pass för mig, Core Bosu- som betyder both sides up! Har betsämt mig för att prova på lite nya saker detta år, så detta var första passet!

Det blev balans, bålstabilitet, hållning och styrka som fick sig en omgång i en timme. Otroligt jobbigt att hela tiden balansera samtidigt som man tränar styrka och jag kunde känna att det gav mera, men svårt var det. Även om jag kände mig trött i kroppen efteråt var det mera musklerna som var trötta, medan kroppen kändes något piggare då inte var så mycket konditionsträning.

Så får se om jag ger mig på det igen, eller om det blir något ytterligare nytt att prova=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0