Tvåtusentio

Detta år tror jag kommer bli något utöver det vanliga -2010- . Kanske för att jag verkligen känner att jag börjar släppa jobbstress och känner att tiden jag har kan jag lägga ner på träning som jag verkligen mår bra av. Träningsår 2010 är vad det kommer bli.

Cirkelfysvärd för Friskis&Svettis har jag redan hunnit bli. Otroligt roligt och lite annorlunda och givande att peppa andra människors träning. Trodde inte det skulle vara så roligt som det är, som jag nu känner efter andra gången. Peppa hela vårterminen ut! Heja!

Om en vecka sitter jag och mer än 10 klasskamrater i en buss på väg till Åre för en superdupervecka i snön. Snowboard, längdskidor och afterski hoppas jag på av i massor=)

I mars eller om det blir april äger den första utbildningen för Skivstångsinstruktör rum i 4 dagar.

Göteborgsvarvet är en  utmaning och motivationsdrivare denna vår. 21 km ska springas den 22 maj!! Får se hur detta går, men om cirka 1½ månader när snön har smällt och marken står springklar köper jag mig ett par nya löparskor och snörar på och springer in dom först med en hel del kilometer i sulorna.

Steg 2 i skivstångsutbildningen blir i början av juni efter att skolan har slutat. 5 dagar med en massa nytt att lära mig.

Sen blir det bara att göra mitt egna pass, pussla ihop låtar och övningar som jag ska nöta nöta och nöta hela juli och augusti, så det sitter som ett smäck i slutet av augusti då jag ska diplomera mig!

Sedan ska jag vara färdig skivstångsinstuktör och köra två pass i veckan helt själv. ATT jag kommer att vara nervös då. Men sedan är det bara att tuta och köra hela hösten och så klart kommer jag bli självsäkrare i mig själv ju mer jag kör och förhoppningsvis hitta en bra ledarroll=) Jag längtar så.

Jag hoppas bara att jag kommer in progrmmet i höst. Jag vill INGET annat! Så jag tänkte att jag till och med ska göra högskoleprovet som jag har ett visst avsky mot, bara för att det kan hjälpa mig. Men jag har 4 olika sökningsätt så jag hoppas man kan lyckas på nått av dem.  Om jag inte lyckas blir jag kvar i Göteborg i alla fall då jag ha lovat bort mig till Friskis&Svettis i 1½ år nu. Så får väl hitta på något annat att läsa i värsta fall.

För en gångs skull vet jag åt vilket håll jag vill- framåt=)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0