Mixed emotions

I väntan på att jag ska hämta Walker vid barten kan jag passa på att skriva lite till..

Cali är lika underbart som alltid... folket, lanskapet, ungarna.... kulturen... värmen, solen, poolen... eller ja... jag börjar tröttna på poolen, inte lika roligt nu när jag inte haft med mig ungarna dit... är så fullt hålligång där på all simträning så man nästan ser i kors... men på med hörlurarna och en bok i handen så är det löst!

Kändes underligt att landa här efter tre år... som att slungas tillbaka i tiden... alexandra kommer inte ihåg mig så mycket dock, men jag minns allting som igår... lite läskigt kan jag tycka när det känns som någon har svingat på trollspöt. Tog några dagar innan jag verkligen var här...

Något som är borttrollat med är mina vänner.... saknar anna! ibland saknar jag att ha någon att göra saker med.. som att gå till favoritresturangen med... börjar känna att det kliar i min göteborgssaknad med... alla vänner man är van att ha omkring sig.. jag är inte van med detta, umgås med mig själv så här mycket. Men jag börjar vänja mig nu... och fokusera på att ta vara på tiden med ungarna nu och familjen. One more week from now! 

rastlösheten är ett annat problem... vill göra så mycket... ta vara på tiden men samtidigt bara ligga och sola, ha semester! Vill till beachen och spela volleyboll... men nu när bilen skitit sig så är det out of the picture...

Samtidigt öppnar det för möjligheter att vara här on my own... jag väljer precis vad jag känner för och tar det som det kommer... jag planerar inte så mycket, något som är nytt för mig=)

Ikväll blev det movienight med Helena, Ben & Jerry och Riesens... Imorgon ska jag besegra Golden Gate Bridge har jag tänkt:)


Kommentarer
Postat av: Liza

GUD vad stor hon har blivit! Ta vara på tiden där nere nu så ses vi när du kommer hem till Uppsala nästa gång (när?):)



Hälsa familjen från mig med en stor kram! Å fortsätt ha det underbart sista veckan!

2011-07-11 @ 05:01:48
URL: http://www.metrobloggen.se/Lizava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0