I brist på syre...

I bilen hem från kinaresturangen berättade jag för Anita att vi har olika dialekter i Sverige, och att det skiljer sig rätt så bra från norr till söder...  Förklarede hur det lät när norrläningar säger ja... Anita måste tro att vi är konstiga... så berättade den historian som pappa många gånger om brukar dra...
 
"Hur städar man enklast bort dammet under sängen?
Man ber en norrlänning ta en titt under sängen och frågar honom om det är dammigt."
 
hur vi skrattade...
 
Och så berättade jag om mina snälla kompisar hemma på midsommar...
 
"Men nu när du pratar med mig kan du lägga ner det där snacket... "
 

"du har lite dialekt, du kan inte vara här ifrån?!"

 
vilka kära upplandspärlor jag har...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0